Эквалайзер-12: Когда улетают птицы – мир замерзает…
4044 days 21 hours ago (21.11.2007 17:02)
Птица поёт не потому, что у неё есть ответ. Она поет потому, что у неё есть песня. (Китайская поговорка)
Эфир: ночь с 22 на 23 ноября. 00.00 01.00. 102.9 FM в Минске. Канал «Культура».
Нью-Йорк.
Город, объединяющий в себе влияния разных стран мира. Не удивительно, что именно в тех краях обосновался лейбл Segment под управлением белорусского музыканта, известного нам по проекту Autism. На днях Segment-ом была выпущена очередная компиляция треков электронных музыкантов. Она получила название „Birds For The People“ и вся пронизана птичьим пением. На новом сборнике от Segment можно обнаружить и белорусские имена. Причем как уже давно известные на наших просторах (Elements Of Sci-Fi, Autism), так и пока еще незаслуженно неизвестные (World Government)… Такую музыку очень приятно слушать, провожая осень, встречая зиму и надеясь на весну…
1. Ephemeris – Invisible Landscape 2. Miles Tilmann – Alpha Chime Milieu Mix 3. Astral Navigation – Bullets And Dead Babies 4. Batt – Blow 5. World Government – Flash 6. Elements Of Sci-Fi Soul2soul 7. Techlure – Whale Song 8. Nseven – Bedroom Dreamers 9. Seychal Mills – Birds On Wires 10. Adamned Age – Nightshot 11. Autism – Full Of Wonderfull 12. About A Snow – Goodbye
* Трек Micro h device группы «Координаты чудес» представлен на сетевом релизе «Космос будет наш!» от Челябинского лейбла Dars Records. Скачать весь релиз в mp3 или послушать его в онлайне можно на сайте лейбла или прямо на archive.org
* Прошлогодний микс Egor Kaway — Start 2006 Mix на прошлой неделе звучал на болгарской интернет-радиостанцииradiojoy.net. Мы обычно не пишем о разовых появлениях белорусской музыки на интернет-радио, и в этот раз мы тоже не отошли от традиции: болгары обещали играть белорусскую музыку чуть ли не каждую неделю.
Последние новости от белорусско-нью-йоркского лейбла Segment.
5283 days ago (01.07.2004 06:31)
Следующим релизом будет диск в форме 2-in-1, то есть два мини-альбома на одном CD. Первая часть представлена эмбиентными треками минского музыканта -ED. На вторую помещены звуковые эксперименты живущего в Париже японского минималиста Takumi Endo. Выход диска намечен на конец июля начало августа.
Segment подписал контракт с американской компанией Nufonix на дистрибьюцию своих релизов в формате mp3. Первую партию музыки уже можно приобрести в интернете. Это мини-альбом проекта Disposable, полноформатный альбом Autism ((vibro)) и еще одна работа от Autism состоящий из двух треков цифровой сингл `Nero-Zero`. Более подробная информация на www.segmenter.com
Рецензия на сборник Various Artists — «Segmentation» (Segment 2003, item 012003b4)
5713 days 2 hours ago (26.04.2003 07:00)
From Aural Innovations #23 (April 2003)
Experimental electronic music label Segment specializes in «creative digital audio design and unusual sound research». Primarily the home of IDM artist Autism (and his minimalist side project Disposable), Segment has expanded their range of artists with Segmentation, their first compilation. Autism hails originally from Belarus in Eastern Europe, but has lived in Germany, Russia, and currently makes his home in New York where his label is now based. On Segmentation, he’s had the opportunity to expose some more musicians from Belarus to the west, as well as including musicians from other parts of Europe and the US. The result is a varied collection of modern electronic moods, grooves, and experiments that explore the many facets of the ambient techno, ambient house, and minimalist electronic genres.
The stylish, melodic, and moody sounds of Belarusian artist A. Kowalski both open and close the album with White Closer and Loa, and are among my favourites on the CD. Autism himself presents two of his own tracks, the urgent and pulsing Theb Lu Eprin Teater and the complex, clicking, shivering, melodically shifting Toom Anys Ilverth Oughts (from his ((Vibro)) CD, which I reviewed in AI #21-read it here). Alex Treecity, a guitarist and experimental artist from New York contributes a couple of short but effective tracks in Beach Asterisks and Bulb:Beam:Burn, both of which manage to combine experimental structures with melodic sounds.
Belarus’ Harmash (aka Vitaly Harmash) contributes the lush and organic Bolletus Collectanea, the liquid and languid Diazepem. In his alter-ego of I/DEX, he goes more for a kind of rhythmic futuristic sensuality on ComM and Dable_Racor. -ED, possibly the first ambient artist in Belarus (and who still lives in Minsk) gives us two deep, dark, and edgy tracks full of strange organic sounds in Coward and Dive Time. The UK’s Inbue, which is DJ/producer Jay Rudd and vocalist Veronique Perez, offer up two sensuous and exotic pieces. The luxurious Pose tes Yeux features Perez’s dreamy, whispering voice to nice effect amidst the electronics. The upbeat Scintilla is a terrific track of lush techno grooves that has a late night jazz feel to it in parts.
On the more experimental side of things are two tracks from European artist Milkman, the first, Save Me Please, a dark trip of dripping sounds, electronic murmurs and clicking percussion, the other, Nobody Home, a short excursion into a strange, static realm. Autism’s side project, Disposable, also contributes the throbbing Natsnd Inbetween and the backwards tracked ambience of Inward Glider.
If you’re into music like The Future Sound of London and Aphex Twin, you’ll find much to like on this diverse and stimulating collection of electronic music.